مدیریت بازرگانی - بیمه

Commercial Management - Insurance

 

نحوه محاسبه هزینه های خرید خارجی

 

هزینه هایی که مرتبط به واردات یک کالا می باشد شامل موارد ذیل است که بر اساس نوع کالا طبیعتا متفاوت خواهد بود .

بر اساس ماده 10 قانون امور گمرکی ارزش كالاي ورودي * در گمرك در همه موارد * عبارتست از بهاي سيف (بهاي خريد كالا در مبدأ *به اضافه هزينه بيمه حمل و نقل و باربندي) و كليه هزينه هاي مربوط به افتتاح اعتبار يا واريز بروات و همچنين حق استفاده از امتياز نقشه ،‌مدل و علامت بازرگاني و ساير حقوق مشابه مربوط به كالا و ساير هزينه هايي كه به آن كالا تا ورود به اولين دفتر گمركي تعلق ميگيرد و این ارزش ملاک اعمال نرخهای تعرفه جداول کتاب قانون مقررات صادرات و واردات می باشد بعنوان مثال چنانچه ارزش فوق برای کالایی 1000 ریال محاسبه گردد و حقوق ورودی آن در جداول کتاب 70% باشد از حاصل ضرب این دو عدد حقوق گمرکی قابل پرداخت محاسبه میگردد.

به مبلغ فوق کارمزد ثبت سفارش و کارمزد گشایش اعتبار اسنادی و 4% مالیات بر ارزش افزوده نیز اضافه خواهد گردید.

هزینه ثبت سفارش عبارت است از مبلغ کل پروفرما X نرخ روز ارز تقسیم بر 2000 .

ميزان كارمزد ارائه خدمات گشايش اعتبار اسنادي بانك ، براي 3 ماه اول مجموعاً 2 در هزار مبلغ گشايش اعتبار و به ازاء هرماه اضافي مبلغ نيم در هزار مبلغ گشايش اعتبار ميباشد.

 ضمنا برای واردات تمامی کالاها ، و در پایان سال مالی ،مالیات بر درآمد برای اشخاص حقوقی معادل 25% درآمد مشمول و برای اشخاص حقیقی بر اساس نرخ ماده 131 قانون مالیاتهای مستقیم محاسبه و اخذ میگردد.

نظر به اینکه موسسه استاندارد صدور گواهی انطباق کالا را به آزمایشگاههای همکار محول نموده است لذا آزمایشگاههای مذکور بر اساس جداول از پیش تعیین شده نسبت به اخذ هزینه های گواهی مذکور اقدام می نمایند.

 

نوشته شده در 90/11/12ساعت 9:53 توسط محمد مهدی بیاتی|


آخرين مطالب
» اطلاعات مفید بازرگانی
» 5sچیست ؟
» نصیحتی زیبا
» اینکوترمز 2010
» ویژگی های افراد موفق
» اصطلاح کسر تخلیه
» poll
» اصطلاحات بازرگانی و گمرکی
» تشریح مراحل ترخیص کالا
» مراحل ترخيص كالا

Design By : Pichak